Van két meggyőződésem. Az egyik, hogy mindenki tud írni. Különbség író és nem író között, hogy az egyik ír, a másik meg valami mást csinál. A másik, hogy a kicsivel több, mint hét milliárd ember közül minden második színészi tehetség, csak a filmipar közelébe se megy. Nem azért mert nem akar, hanem mert neki is másfelé van dolga.
A Fekete madár az Apple Original produkciója, de nemcsak a sztori miatt jó – persze az is ütős –, hanem a színészi alakítások miatt. Valami elképesztő. Ilyen nincs. Nádas Péter után szabadon, honnan az anyjuk valagából rángatták elő ezt a Taron Egerton-t, meg ezt a Paul Walter Hausert? Mondja már meg valaki. Rendben van, játszottak már más filmekben, sorozatokban, és onnan. Mintabefogadó vagyok, nekem minden rendkívüli alakításnál meg kell néznem, tényleg igazi színész-e valaki. Amikor a Beszélnünk kell Kevinről-t láttam, be kellett írnom a Google keresőbe Ezra Miller (Kevin) nevét, hogy ez tényleg színész, vagy kivették egy fegyházból, hogy eljátszassák vele a szerepet. És bár legalább háromszor utánanéztem Choi Min-sik-nek is, egyáltalán nem vagyok száz százalékig meggyőzve, hogy ő egy dél-koreai színész. Nem hiszem el, hogy az Oldboy (2003) és a Show the Devil (2010) pszichopata gyilkosa a dél-koreai Nemzeti Színházban Shakespeare-t játszik. Itt Paul Walter Hausert (Larry Hall) kellett megnéznem, ez a fószer nem lehet színész. Vigyáznom kell, hajlamos vagyok már sorozat közben mindennek utánanézni, a fent vázolt okok miatt, így viszont a varázs megtörik, nem ajánlom senkinek. Menet közben interjúkat, beszélgetéseket nézek a Youtube-on, mert biztonságban kell magam érezni, ezek tényleg rendes, jóravaló emberek, akiknek színész a foglalkozása.
Visszatérve a sorozathoz, van egy bizonyítatlan eset, Larry Hall (Paul Walter Hauser) kislányokat gyilkol, majd feltehetően elássa őket, csak a zsaruk nem tudják hova. Ezt kellene James Keene-nek (Taron Egerton) megtudnia a börtönben Larry-től. Nem a gyilkosságokról szól, hanem egy bizalmi viszony kiépítéséről, és még azt is be merte vállalni a forgatókönyv, hogy a valóság talaján maradjon, ami nagyon bátor tett volt, és nem vett el a film élvezetből szinte semmit. Paul Walter Hauser Larry-ként (gyilkos) egészen elképesztő. Taron Egerton is baromi jól csinálja, minden mimikáját, gesztusát, szemöldökemelését, nézését tanítani kéne a Gór Nagy Mária színitanodában, ha még működne. Vannak férfiak, akiknek valamiért több oktávval magasabb a hangja a szokásosnál, ezt egy barátom "Sose b*sztam" hangnak szokta nevezi. Infantilis fisztulahangról van szó, nem hang- és testszégyenítés akar lenni, hanem egy sorozatkarakter értelmezése. William Styron így ír egy hasonló típusról egyik könyvében: "kamaszos fisztulahangja illett teste rengő tál kocsonyájához". Ezt a benyomást erősíti Larry figurája, aki ezzel a hangképzéssel hozza legjobban ezt a degenerált figurát. Nem tudom, saját innováció vagy rendezői, de zseniális. 5/5
A sorozat megnézhető: videa.hu (fogaskeréknél be kell állítani a feliratot)
/
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.